-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Scania på batteri
Nå starter Scania feltforsøk med batteri-busser. Langt nord, i Östersund, for sikkerhets skyld.
Er det noe batterier ikke er veldig interessert i, så er det kulde. Derfor er det litt interessant at Scanias første feltforsøk med batterielektriske busser skal starte i Östersund, i slutten av 2017.
I skrivende stund er det minus 7 grader i den nord svenske byen, med utsikt til minus både 18 og 19.
Det virker med andre ord som om Scania mener alvor.
Langsiktig
Vi snakker langsikt her. Scania forteller at de vil starte med tre busser, så vil de føye til tre busser til tidlig i 2019. Om det vil skje noe annet batterielektriskinteressant i mellomtiden forteller de foreløpig ikke noe om.
«Disse prøvene er startfasen for den løpende utviklingen av batterielektriske busser», sier Anna Carmo e Silva, Scanias buss-sjef.
Dette er tilsynelatende det siste elementet som skal gjøre Scanias busstilbud komplett. De har jo busser for alle typer forbrenningsmotor-drivstoffer, de har hybride busser og de kjører diverse trolley-forsøk.
Batteri-elektrisk er det siste hvite feltet på kartet.
Skal drives av Nettbuss
Det skal bygges to nye ladestasjoner i Östersund som med tiden skal kunne gi alle seks bussene mat nok. Med ti minutters lading vil bussene kunne kjøre 15 minutters ruter på den 14 kilometer lange hoved-traséen. Vi snakker om 100 turer per dag.
Det som er spesielt spennende for oss er at selv om forsøket skjer i samarbeid med lokale offentlige interesser vil bussene bli drevet av Nettbuss. Altså NSBs bussvirksomhet som nå er den nest største bussoperatøren i Norden.
Bussene som skal brukes er Scanias Citywide LF-modeller.