-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
– Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra
Norges Lastebileier-Forbund (NLF) i Østfold raser over prisøkningen på Bastø Fosen-ferjene. Lokalleder Erik Graarud tror tungtransporten vil velge alternative veier.
YrkesBil.no fortalte tirsdag at du fra 1. januar 2017 kan betale med AutoPASS-brikke på Norges mest trafikkerte ferjestrekning - Bastø Fosen.
Med større ferjer og flere ferjeavganger øker kapasiteten med omtrent 30 prosent. Men fordi alle bilpassasjerer, fotgjengere og syklister fra nyttår skal reise gratis, økes ferjetaksten for de fleste kjøretøygruppene for å kompensere for inntektsbortfallet.
For større kjøretøy er lengdeklassene justert, så prisendringen vil variere avhengig av lengden på kjøretøyet. For et vogntog over 22 meter øker prisen fra 855 kroner i dag til 1.132 kroner. Eventuelle rabatter er da ikke medregnet.
NLFs lokalleder i Østfold, Erik Graarud, tror tungtransporten vil finne alternative veier når fergeprisene øker.
– Prisen settes opp altfor mye. Jeg syns ikke det er greit, langt der ifra. Jeg tror nok trafikken kommer til å gå via Drammen, eller Oslofjordtunnelen og Drøbak. Jeg tror mange kommer til å slutte å bruke Bastø Fosen, det blir en for stor kostnad, sier Graarud til NRK Østfold.
Han viser til at prisene for lastebiler økte med 17 prosent i 2015, og at de fra nyttår skal økes med opptil 32 prosent for de største lastebilene før rabattene trekkes fra.
– Hvis vi slår det sammen med økningen nå så er vi oppe i en økning på nesten 50 prosent på to år. Det er tross alt et riksveisamband, det burde egentlig ikke kostet noe i det hele tatt, sier Graarud.