-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Crafter blir neste
Nyttebilavdelingen hos VW svinger seg virkelig. Etter fjorårets nye Transporter og Caddy, er det nå tid for ny Crafter.

Og denne gangen er det et solo-løp Volkswagen kjører. Den gamle Crafteren, som fyller ti år i år, var en søstermodell til Mercedes Sprinter – et samarbeid som faktisk begynte enda ti år tidligere, med andre generasjon av Crafter-forgjengeren LT.
Vi kjenner ikke veldig mange data ennå, for eksempel er det vel ikke bombesikkert at den skal hete Crafter, selv om akkurat det er svært sannsynlig.
Sannsynligvis skal den også fremdeles opptre i de tradisjonelle Crafter-klassene, 3-5 tonn. Og vi kan nok regne med en rekke varianter, i tillegg til den vi ser på disse ferske spionbildene.
Akkurat denne er det vel ikke så mye å si om, dette ser så praktisk ut som det er mulig å få det når man skal pakke et maksimalt varerom inn i et hylster som er definert av klare mål.
Men la oss i hvert fall håpe at designerne har gjort litt mer ut av lyktene foran og bak, enn det ser ut som på denne vintertest-modellen.
DoKa
Vi kan helt sikkert regne med en DoKa-utgave, dobbeltkabinen har vist seg svært populær i mange sammenheng, enten det er varerom eller plan bak.
Men hva som kan være mulig er at MAN får lov til å jobbe med et par egne modeller – en gang neste år skal nemlig denne bilen komme med et MAN-emblem i fronten også.
VW-versjonen skal debutere på IAA i Hannover i september, og vi tar vel ikke store sjanser hvis vi regner med 2-liters TDI-motorer med valg mellom flere ytelsesnivåer og flere transmisjoner.
Vi kan vel kanskje også fortsatt regne med en 4x4 utgave. Dagens 4Motion Crafter er en ganske ekstrem off-roader med transmisjon fra østerrikske Achleitner.
Foreløpig er imidlertid det meste gjetninger – men vi får nok mer kjøtt på beinet i tiden frem mot Hannover.