-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Crafter blir neste
Nyttebilavdelingen hos VW svinger seg virkelig. Etter fjorårets nye Transporter og Caddy, er det nå tid for ny Crafter.
Og denne gangen er det et solo-løp Volkswagen kjører. Den gamle Crafteren, som fyller ti år i år, var en søstermodell til Mercedes Sprinter – et samarbeid som faktisk begynte enda ti år tidligere, med andre generasjon av Crafter-forgjengeren LT.
Vi kjenner ikke veldig mange data ennå, for eksempel er det vel ikke bombesikkert at den skal hete Crafter, selv om akkurat det er svært sannsynlig.
Sannsynligvis skal den også fremdeles opptre i de tradisjonelle Crafter-klassene, 3-5 tonn. Og vi kan nok regne med en rekke varianter, i tillegg til den vi ser på disse ferske spionbildene.
Akkurat denne er det vel ikke så mye å si om, dette ser så praktisk ut som det er mulig å få det når man skal pakke et maksimalt varerom inn i et hylster som er definert av klare mål.
Men la oss i hvert fall håpe at designerne har gjort litt mer ut av lyktene foran og bak, enn det ser ut som på denne vintertest-modellen.
DoKa
Vi kan helt sikkert regne med en DoKa-utgave, dobbeltkabinen har vist seg svært populær i mange sammenheng, enten det er varerom eller plan bak.
Men hva som kan være mulig er at MAN får lov til å jobbe med et par egne modeller – en gang neste år skal nemlig denne bilen komme med et MAN-emblem i fronten også.
VW-versjonen skal debutere på IAA i Hannover i september, og vi tar vel ikke store sjanser hvis vi regner med 2-liters TDI-motorer med valg mellom flere ytelsesnivåer og flere transmisjoner.
Vi kan vel kanskje også fortsatt regne med en 4x4 utgave. Dagens 4Motion Crafter er en ganske ekstrem off-roader med transmisjon fra østerrikske Achleitner.
Foreløpig er imidlertid det meste gjetninger – men vi får nok mer kjøtt på beinet i tiden frem mot Hannover.