-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
El-buss i Paris
Samtidig med klimatoppmøtet har franske Heuliez startet forsøk med en helelektrisk buss i Paris.
Heuliez er et gammelt fransk karosserimerke, også kjent for spennende sportsbiler, som etterhånden er blitt en del av CNH Industrial. En gruppe i Fiat Chrysler-sfæren som blant annet har Iveco i stallen.
Heuliez er fremdeles svært fransk, med hovedanlegget i Rorthais (kjør fra Paris, gjennom Le Mans mot den franske Atlanterhavskysten og du kommer dit). Derfra betjener man cirka en firedel av det franske bussmarkedet og i de siste årene har de vist seg overlegne på hybrid-drift.
I dag har Heuliez 400 hybridbusser i drift hjemme i Frankrike.
Men nå har man altså tatt skrittet videre og presenterte nettopp sin nye GX 337 ELEC. Det er en null-utslippskonstruksjon, med en elmotor på 175 kW som er utviklet spesielt for lav fart og hyppig start og stopp.
Den har kapasitet for et fullt dagskift, med lading over natten og forhåndsoppvarming i bussdepotet om vinteren. 12- meters bussen skal driftes av RATP, kollektivtransportansvarlig i den franske hovedstaden.
Se video her: