-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Utslippsjukset omfatter 1,8 mill. nyttekjøretøy
Volkswagen bekrefter at manipulasjonen av NOx-utslipp også gjelder svært mange varebiler.

Ifølge nyhetsbyrået Reuters bekrefter en talsmann for Volkswagen Commersial Vehicles at manipuleringen av utslipp også omfatter 1,8 millioner lette nyttekjøretøy.
Nyttekjøretøyene utgjør dermed drøyt 16 prosent av de totalt 11 millioner bilene som Volkswagen innrømmer at de har jukset med utslippstallene på, i skandalen som er døpt «dieselgate».
Konsernet har tidligere opplyst at bilene som er berørt av utslippsjukset er utstyrt med dieselmotorer med typebetegnelse EA189.
Vet ikke hvilke modeller og motorer
Importør av Volkswagen til Norge, Harald A. Møller AS, opplyser at de ikke vet hvor mange nyttekjøretøy her til lands som er utstyrt med «jukseprogramvaren».
– Vi har fått samme totaltall (1,8 millioner nyttekjøretøy, journ. anm.) og har ingen informasjon utover dette. Vi har ikke fått noen fordeling på hvilke modeller og motorer det gjelder, sier Benthe Saga, informasjonssjef for Volkswagen nyttekjøretøy i Norge, til YrkesBil.
«Juksemotorene» sitter trolig i blant annet Volkswagen Transporter og Caddy, ifølge e24.no.
Disse modellene har i flere år vært bestselgere i sine respektive klasser.
Berører ikke nye biler
Nye Volkswagen som selges og utleveres i Norge blir ikke berørt av fabrikkens diesel-juks.
– Alle nye dieselbiler Volkswagen selger i Norge i dag har Euro 6-motor, og disse berøres ikke, uttalte informasjonssjef for Volkswagen hos Harald A. Møller, Anita Svanes, til BilNorge.no nylig.