-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Setter ny standard
Volkswagen mener de setter en helt ny standard for utstyr i varebiler når de i august lanserer nye Caddy. Bilen får mer sikkerhetsutstyr og det legges mer vekt på komfort og arbeidsmiljø.
Mer viktig utstyr som øker sikkerheten og bedre miljø, er slagordene for morgendagens varebiler.
Med tretthetsvarsler, nødbrems (frontassist), cruisekontroll med hastighetsbegrenser, blåtann, større kjørekomputer og utvidet garanti til 5 år/200.000 km hevder Volkswagen i Norge at nye Caddy setter en ny standard for varebiler.
Komforten skal være som fra prestisjebilene og det skal ikke være noe vesentlig forskjell på komfort og sikkerheten i en varebil enn det man finner i en Audi.
Harald A. Møller er ikke i tvil om at fjerde generasjon Caddy blir Norges mest solgte varebil. Det er ikke minst takket være fabrikkprodusert firehjulsdrift, som står for 60 prosent av salget i Norge. Caddy vi fortsatt bli levert i kort og lang versjon, med et stort utvalg bensin- og dieselmotorer.
Mest solgte varianter blir 2 liter diesel på 102 hk og 122 hk kombinert med firehjulsdrift. Senere kommer Caddy også med en 3-sylindret 1-liters bensinmotor på 102 hk og en 1,2 liters motor på 85 hk.
Kraftig forbedret komfort
Caddy blir fortsatt bare levert med to seter. Mens konkurrentene har et midtsete, er ikke det mulig i Caddy på grunn av giroverføring. Det er heller ikke noe mellom setene til å legge dokumenter etc.
Komforten er meget god, med harde og faste seter, og det er stor forbedring når det gjelder støy inne i bilen. Det er i dag på samme nivå som i de beste personbilene.
Kjørekomputeren er blitt større og har fått en rekke nye funksjoner. Men den har samme uheldige plassering som i tidligere modeller. Den sitter langt nede på dashbordet og man må ta blikket vekk fra veien for å se på komputeren med navigasjon.
Fabrikken hevder at årsaken er at de har brukt ombygningen fra tidligere modeller og har ikke kunnet gjøre store endringer på dashbordet.
Uklart om dør i skillevegg
Det er ikke avklart om Volkswagen vil levere nye Caddy med en dør i skilleveggen for å frakte lange gjenstander. For Caddy finnes det i dag fem forskjellige skillevegger kunden kan velge mellom. Men ingen av disse har en dør bak passasjersetet som gir muligheten for frakt av lange gjenstander.
I følge Harald A. Møller vil det være enkelt å utvikle om slike dører blir godkjent av norske myndigheter og kundene vil ha det. Med en dør kan man frakte gjenstander på rundt 2 meter inne i bilen (i kort versjon) og 2,30 meter i maximodellen.
Priser
Volkswagen Caddy i fjerde generasjon lanseres i Norge i august i kort og lang versjon.
Priser fra kr 210.800 inkl. m.v.a. for kort versjon og fra kr 243.500 inkl. m.v.a. for lang versjon. Det er en økning på rundt 8.000 kroner sammenlignet med dagens modell.
Leveres med to bensin- og fire dieselmotorer samt for autogass. Fabrikken oppgir at drivstoff-forbruket er redusert med 15 prosent i forhold til dagens modell.