-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Transporter avduket
Volkswagen har i kveld avduket sjette generasjon Transporter. Den blir utvilsomt en av Norges mest solgte biler.
Mens en personbil normalt har en levetid på 7-8 år mellom hvert generasjonsskifte, er situasjonen en helt annen når det gjelder nyttekjøretøy.
Hos Volkswagen har de fem første generasjonene av Transporter til sammen levd i 65 år og solgt i 12 millioner eksemplarer. Det gir en gjennomsnittlig levetid på 13 år per generasjon.
Bilen har fått en moderne design, men det er primært sikkerhet, komfort og driftsøkonomi som skiller T6 fra forgjengeren T5. Volkswagens mål er å skape en best mulig arbeidsplass for de som til daglig bruker Transporter som sitt verktøy.
Mange varianter
Transporter / Caravelle kommer i et utall av varianter (rundt 500) takket være to akselavstander, tre takhøyder og en rekke forskjellige drivlinjer.
Med utgangspunkt i én modell bygges det alt fra varebil og pickup til minibuss og campingbil. I Norge handler det mest om kort varebil med firehjulsdrift.
Det meste av sikkerhets- og komfortutstyr som tilbys til VW personbiler, leveres også til Transporter, som standard- eller tilleggsutstyr.
Her får du blant annet Bluetooth tilkobling av mobiltelefon og berøringsskjerm med navigasjon samt «city safety» som hindrer kollisjoner i lave hastigheter.
Les også: Ny bestselger
Seks motorer
Bilene leveres med seks motorvarianter (5 i Norge), som strekker seg fra 84 til 204 hk. De fire dieselmotorene (TDI) er helt nye i Transporter.
Ifølge Volkswagen er forbruket i gjennomsnitt kuttet med 0,1 l/mil, uten at det har gått ut over effekten. Dette gjør at CO2-utslippet i snitt reduseres med rundt 24 g/km.
Volkswagen dominerer varebilsalget i Norge. I 2014 var ifølge OFV hver tredje nye varebil en Volkswagen, og eneste utfordrer til Transporter i dette segmentet er lillebror Caddy.
Leveringsklar til høsten
Nye Transporter kan bestilles fra mai mens de første bilene leveres i september. Parallelt med lanseringen utvider Harald A. Møller garantien på ny Transporter.
- T-serien har vært en like stor suksess i Norge som i resten av verden og vi har derfor høye forventninger til den sjette generasjonen. Det er en bil som er bedre enn forgjengeren på alle måter, samtidig som man lett kjenner igjen designet fra tidligere. I tillegg setter den en ny standard for sikkerhet i sitt segment, sier Håkon R. Fergestad, direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy i Norge.
Les alt om nye Transporter i neste utgave av Yrkesbil.