-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Snart el-kollektivtrafikk på vestkanten
Kinesiskbygde elbusser settes i drift i Rogaland i høst.
LYSPUNKT: Norge er en el-buss-sinke, kunne vi slå fast i en kommentar tidligere denne uken.
Helt mørkt er det likevel ikke.
De to batteribussene Boreal skal sette i drift i Stavanger eller omegn i høst leveres av nederlandske Ebusco.
Det vil si: De bygges av kinesiske Yingtong, men leveres med europeisk typegodkjenning fra Ebusco i Nederland.
Bildet viser bussen slik den ble vist og prøvd under bussmessen Busworld i Kortrijk i fjor høst.
Miljøorganisasjonen Zero har vært en samarbeidspartner i prosjektet, og Boreal har med seg tre andre strategiske partnere når bussene skal ut i vanlig trafikk – blant annet statlige Transnova.
Spesifikasjonene på bussene viser batterier på 242 kWh som skal kunne lades helt opp på 2 ½ time. Det skal være nok til en rekkevidde på inntil 250 km.
Bussene skal etter en testperiode settes i vanlig trafikk, og i følge Teknisk Ukeblad regner Boreal med åtte års drift og en årlig kjørelengde på 70.000 km.