-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Råtøff ny anleggs-Mercedes
Daimler viser her de første bildene av nok en splitter ny tungbil med navn som begynner på A. Og ny motor med 625 hester og 3000 newton.
ANLEGG: Den utgående versjonen av Mercedes Actros har fått mye kred som anleggsbil.
Men i stedet for å komme med en anleggsversjon av nye Actros, serveres nå de frøste bildene av en helt ny og dedikert anleggsbil. Og navnet?
Arocs.
Spennende nok er noe av det første Mercedes offentliggjør også et motorutvalg som strekker seg opp til 625 hesters ytelse. Hittil har jo Actros OM 471 med 510 hester vært øvre mulighet i den nye Euro 6 motorgenerasjonen.
Top-of-line blir nye OM 473, en 15,6-liters rekkesekser.
Anleggsbilen kommer også med PowerShift 3-kassen som standard. Selv om man ikke skulle tro det nå man ser på skissen fra førermiljøet, som vitterligere har en girspak ved høyrekneet?
I tillegg videreføres konseptet med å differensiere bilene allerede i utgangpspunktet med tanke på volum, vekt og ytelse, slik vi så starten på med Actos og Antos på høstens IAA-messe.
I Arocs kaller man det Loader og Grounder. Førstnevnte med lavest mulig egenvekt for å maksimere nyttelasten.
Grounder er navnet på bilene til de mest krevende forholdene. Men også her snakkes det lav egenvekt, med oppgitt 9250 kilo. På en 8x4/4 betongbil med 32 tonn totalvekt betyr det at man får med 8 kubikk betong.
Og selv anleggssjåfører skal ha det komfortabelt. Nye Arocs tilbys med hele 14 hyttevarianter.
Arocs debuterer offentlig på anleggsmessen Bauma i april 2013.