-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Bavaria Norge:
Salgskonsulent
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Volmax:
Administrerende direktør
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norges nye minibussoverklasse
- Kanskje det er her den neste fredsprisvinneren skal sitte?
LØRENSKOG: På tross av en diger rød bart, er Hans Petter Trondsen en mann du stort sett hører før du ser.
Etter at han i turbofart har demonstrert for YrkesBil det som kort kan kalles ekstrem luksus, nøler han likevel, helt mot normalt, i to tidels sekund før han beskriver målgruppen.
- Kanskje er det her neste fredsprisvinner skal sitte? Hæhøhøhøææææ. Du ser det for deg ikke sant!
Trondsen er en av to eiere i det ferske selskapet Minibussgutta AS, som helt konkret er adressefestet til et jorde ved Algarheim øst for Jessheim.
Men hvor Martin Gulbrandsen er mannen som skal drive vidunderbussen i praksis, er det Trondsen som er opphavet til ideen.
- Det er klart dette kan se litt hårete ut før man får tenkt over det, men jeg har grublet på dette markedet i flere år, forklarer Trondsen brått alvorlig.
Han er best kjent som halvparten av den høyst vellykkede duoen bak transportfirmaet Skedsmo Bud & Vare AS.
- I Norge har vi etter hvert en stor gruppe privatpersoner og forretningsdrivende som reiser i denne «komfortklassen». Ofte har dette klientellet behov for å reise i litt større grupper enn vanlig luksussedaner, men uten å splitte på flere biler.
Og det er helt klart ingen lettvint partybuss Trondsen har designet. Detaljene er nøye spesifisert for det man kan kalle diskret high class – og likevel ikke helt uten humor.
- Vi har forsøkt å legge stilen mot kjølig skandinavisk eleganse, understreker han. Før han slår på det blå lyset i champagnekjølere.
- Hæhøhøhøææææ. Det kan jo bli noen bryllupsturer også, vet du.
Fakta:
Litt om bilen: Mercedes-Benz Sprinter chassis, custombygget etter ideer av Hans-Petter Trondsen. Bilen er solgt gjennom Bertel O. Steen på Lørenskog og bygget opp hos spesialisten Erduman i Tyrkia. Registrert som minibuss med 7 seter bak og 3 seter foran. Den 7,5 meter lange bilen har 519 CDI motor 193 hester og den nye syvtrinns girkassen og 500.000 km garanti.
Noen detaljer: Skandinavisk krem skinn, mer eller mindre alt er elektrisk regulerbart, inkludert salongbordene, fullmassasje i alle seter, multimedia flerkanals monitor både bak og foran i bilen (foran nedsenkbar), krystallglass, full bar med stor champagnekjøler og kaffemaskin
Kommersielt: Skal drives av Minibussgutta AS, eid 50/50 av Martin Gulbrandsen og Hans Petter Trondsen, lokalisert ved Jessheim nord for Oslo. Tiltenkt kundegruppe er VIP VIP-grupper – i praksis samme mennesker som leier businessjets på lengre reiser.
Om Erduman: Erduman Otomotiv karosseri har i over 10 år bygget minibusser og VIP-busser for en kresen kundeportefølje i Europa, Midtøsten og Russland. Selskapet er representert i Norge gjennom Erduman Minibuss Salg og Service AS med adresse i Lillestrøm.