-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Nissans el-offensiv
Nissan brukte IAA i Hannover til å slå fast at det er ingen som banker dem når det gjelder strøm.
Riktignok var både Peugeot og Citroën på plass med sine egne elektriske varebiler, Renault også. Iveco har en stor, og VW kunne ikke riktig si når el-versjonen av Caddy ville komme.
Men hos Nissan fant vi både en nesten helt klar e-NV200, klare planer om en e-NT400 Cabstar og en installasjon som viste hvordan moderne batteriteknologi kunne brukes på en helt ny måte.
Den elektriske NV200 skal bygges i Barcelona, derfra skal den faktisk distribueres globalt. Produksjonen skal starte i løpet av 2013, og den bruker selvfølgelig i stor grad Leaf-teknologi.
Hideto Murakami, Nissans sjef for Lette kommersielle kjørtøy, var meget optimistisk med hensyn til den nye modellens muligheter:
«Den vil åpne helt nye forretningsmuligheter, både for oss og våre kunder» sa han, og pekte spesielt på muligheten til å hurtiglade bilen til 80 prosent kapasitet på bare 30 minutter.
En Leaf-utstyrt e-NT400 Cabstar ligger nok litt lenger frem i tid, men den tredje konseptbilen på standen vakte stor oppmerksomhet. Det var også en elektrisk Cabstar, men her ble ikke elmotoren, matet av avanserte Li-ion batterier brukt til drift, men til å drive bilens fryseanlegg.
Spesialbygget for transport av kjølevarer, men med et fullstendig lydløst aggregat, i motsetning til et som drives av en dieselmotor som derfor går kontinuerlig – det må da kunne kalles et VIRKELIG fremskritt.
Vi ble jo selvfølgelig også minnet på at NV200 taxi snart skal i tjeneste i New York, og også at den er aktuell for London.
Hadde jeg vært Nissan hadde jeg ligget lavt med akkurat det siste – jeg er ikke sikker på at alle vil syns dette blir en glitrende erstatning for Londons forholdsvis klassiske drosjer.