-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er nye MAN
Nye motorer, nytt design, ny logo i TGS, TGX, TGL og TGM. Nå knaller MAN til mot det som blir et nyhetskjør uten like i høst. Euro 6 kommer ikke alene.
MAN har nettopp kjørt et gedigent nyhetsslipp. Stort sett alt er nytt!
Og hva passer da bedre enn også å brusje opp logoen. Stilig synes vi – hva synes du? Bruk kommentarfeltet!
Kjernen i det hele er selvsagt motorer som tilfredsstiller kommende Euro 6 utslippsnorm. Og for en lineup!
Les også:
Mange og 20 motorvarianter
Som ventet følger MAN noenlunde samme linje som de fleste av konkurrentene med bruk av både eksosgassresirkulering og selektiv katlysator, samt totrinns turbolading for de større bilene.
Men de presenterer samtidig alt fra den firesylindrede 4,6-literen med 150 hester i lille TGL til den største rekkesekseren på 12,4 liter med 480 hetser i TGX.
Til sammen teller vi 11 motor/ytelsesvarianter for lastebil. I tillegg kommer 11 dieselvarianter for bussene.
Ikke bare det, på toppen kommer en Euro 6-sertifisert CNG-motor for gassbusser.
I CNG-versjonen brukes ikke SCR-katalysator (AdBlue), men en treveiskatalysator. Motor-rekken strekker seg her fra 220 til 310 hester.
Felles for alle motorene er at MAN påberoper seg nedgang også i drivstofforbruket.
Nye TGX og TGS
Om eksos er kjedelig, så er den nye fronten slående.
Samtidig har ingeniørene jobbet hardt for å både forbedre aerodynamikken og samtidig øke tilgangen på kjøleluft (som E6-motorene trenger).
Innvendig kan sjåføren glede seg over både nytt radio/navigasjonsutstyr med touchskjerm, men også over MAN sprekeste nye Telematics-system som standardutrustning.
Nytt på TGL og TGM
Også de mindre bilene kommer med Euro 6, har fått den nye logoen i grillen – men har også fått et kraftig oppdatert interiør.
I tillegg kommer en rekke assistenter fra integrert navigasjon til filskiftvarsler.
Her er noen bilder. YrkesBil kommer tilbake med mer.