-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Pizzaracer fra Mercedes
Dette er de første skissene på Mercedes nye Caddy-killer. Bilen er ventet til Norge i høst.
Mercedes har lenge manglet en bil i det minste varebilsegmentet i Norge, Caddy-klassen.
Det svir litt ekstra for Mercedes-selgerne, ettersom dette nå er blitt det klart største segmentet av varebiler.
Nå er altså lille Citan på vei.
Bilen er et resultat av samarbeid mellom Renault og Daimler, og Citan skal i utgangspunktet bygge på franskmennenes Kangoo.
På disse første skissene er det imidlertid lite som minner om Kangoo. Ja, bilen har verken speil, dørhåndtak, vindusvisker eller antenne…
Men speil og dørhåndtak kommer som du ser allerede på tegning nummer 2 - selv om den fortsatt mangler vindusvisker bak.
Det som er klart er at dersom tegningene er noe i nærheten av det endelige resultatet, har Meredes her fått til en «tvillingbil» som skiller seg kraftigere fra opphavet enn de fleste andre slike tvillingprosjekter i bransjen.
Og tvillinger er jo ekstremt populære blant disse småbilene, med både Partner/Berlingo og Doblo/Combo som nærmeste konkurrenter.
Bortsett fra det tøffe designet er det foreløpig få kjente detaljer om bilen.
Men det varsles at den kommer i et «stort antall varianter», flere lengder og vektklasser. Dessuten med et bredt utvalg lavutslippsmotorer, både bensin og diesel, og med en elektrisk utgave på gang.
Det høres lovende ut, for fra tidligere lekkasjer om bilen i fjor, ble det antydet at Citan kanskje bare skulle få relativt store motorer.
YrkesBil har for øvrig allerede kjørt broder-Kangoo i elektriske utgave, en bil som kommer på det norske markedet i september.
Citan avdukes for publikum på den store yrkesbilmessen IAA i Hannover i september.