-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste generasjons nyttekjøretøy
Nissan lover å vise nestegenerasjons varebil på Tokyo-utstillingen i desember. Da lanseres NV350.
Her snakker vi, rettere sagt Nissan, om rått design, nøkkelløs startknapp, tre meters vareromslengde.
Men før vi går videre på NV350 - japanske Nissan har allerede flere varebiler enn man kanskje tenker over.
I Norge er det den velkjente pickupen Navara som best representerer kombinasjonen Nissan og grønne skilter.
Men rett bak på registreringsstatistikken følger lille, smarte NV200, en høyst selvtenkende utfordrer i Caddy-segmentet - les NV200-test her.
Nissan har også en trilling med navnet Primastar. Bilen er veldig nær slektning av Opel Vivaro og Renault Trafic - i den såkalte Transporter-klassen.
Og nå i november lanseres dessuten, omsider, den store varebilen NV400. Det er en bil i Sprinter-klassen, og som også er en trilling, søster av Opel Movano og Renault Master. (Klikk på navnene for å komme til våre tester).
Men det stopper ikke der. Også Nissan NV 1500/2500/2500 finnes (og bokstavene NV er ikke veldig vanskelige å gjette: Nissan Van). Det er en diger snutevarebil bygget for USA og Canada, hvor minste motoralternativ er en fireliters V6er.
Og da har vi bare nevnt de mest kjente Nissan-varebilene. Hvor passer så nye NV350 inn?
Det er ikke helt lett å si, for Nissan har ikke oppgitt mål på bilen. Mest sannsynlig er at den erstatter eller komplementer Primastar - altså i Transporter-klassen.
Og 3 meter lastelengde, det er 3 centimeter lenger enn det VW oppgir som maks innvendig lengde i en Transporter med lang akselavstand.
Men linjene er tøffe, det skal de ha. Her er mange fellestrekk med NV200, men med en kraftigere, mer aggressiv og skarpere design.
I NV200 har ingeniørene jobbet hardt for å utnytte volumet maksimalt, og det synes det som om de også har gjort i NV350. Bilen kommer også som personbil/minibuss, og da kommer all plass godt med.
I følge Nissan er dette også verdens første nyttekjøretøy med nøkkelløs start-knapp. Jeg føler meg ikke helt sikker på at de har belegg for det, men for en arbeidende sjåfør som skal inn og ut av bilen mange ganger om dagen, kan det være høyst besparende å la nøkkelen forbli i lommen.
NV350 er ute på det japanske markedet sommeren 2012. Deretter følger introduksjonen i andre markeder suksessivt.
Men fortsatt er spørsmålet åpent, er dette en erstatter for Primastar? Og betyr det at Opel/Renault/Nissan-samarbeidet på varebil ikke videreføres med nye NV350? Eller er dette første utgave av også kommende Opel Vivaro og Renault Trafic?