-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her setter Hammar verdensrekord
TRANSPORT 2011: Men hva er det sidelasterspesialisten egentlig setter rekord i?
Det er alltid gøy med verdensrekorder.
Ikke minst fordi det aldri synes å slutte å dukke opp på nye områder å sette rekord på.
Denne gang snakker vi om vektrekord i løft for sidelastere.
Nå skal du være unnskyldt for ikke å ha gjeldende rekorder eller typiske løftevekter i hodet, så vi avslører med en gang;
Rekordvekten er målt til 61.786 kilo – eller drøyt 60 tonn.
Den er riktignok ikke godkjent av Guinness WR ennå, men den svenske familebedriften Hammar Maskin AB, en av verdens absolutt ledende på feltet, opplyser at de er i kontakt kontrollinstitusjonen for å få det brakt i orden.
Å laste 60 tonn er selvsagt lite aktuelt for biler som skal ut i trafikken, men det er likevel en rekke bruksområder hvor stor kapasitet er praktisk.
Dessuten er det jo et signal på at leverandører har materiell som duger.
Standard kapasitet er 33 tonn. Det har Hammar hatt siden 1990. Allerede da fikk de krav på seg fra Franske myndigheter til å takle 33 % overlast, altså 48 tonn.
Vektene har økt med årene, og i 2008 var Hammar først på markedet med 42-tonnsklasset løfter. Denne har tidligere testløftet 53 tonn.
Men det er fortsatt denne klasse-42-tonneren, som er modifisert ved å skru opp hydraultrykket og har fått overlastvernet er fjernet, som har løftet over 60 tonn.
Og er du mer enn gjennomsnittlig interessert i sidelastere, da vil du antagelige nyte denne YouTube-skatten: