-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota pusser opp Hilux
Hilux er en populær pickup over hele Europa. Nå rustes den opp for å møte tøffere konkurranse, ikke minst fra Volkswagens nye Amarok.
Ifølge Toyota ble det solgt 21.866 Hilux i Europa i 2010, tilsvarende en markedsandel på nesten 25 %. Dermed er bilen salgsleder i segmentet for tredje år på rad.
Nå får den populære sliteren en ansiktsløftning og modifiserte drivlinjer. Dessuten løftes interiøret opp til personbilkomfort, ifølge en pressemelding fra Toyota. Dermed går de løs på det området der Amarok har sin største force fremfor konkurrentene.
Interiøret får nytt dashbord med horisontalt sentrert instrumentpanel, samt Toyota Touch med berøringsskjerm for multimedia. Mørkere fargetoner i interiøret skal gi en følelse av hevet kvalitet.
I front er Hilux endret med nytt panser, grill, lykter og støtfanger.
Pickupen leveres i tre karosseriformer med to alternative motorer. Manuell girkasse er standard, men den kan mot pristillegg leveres med automat. Man kan også velge mellom to- og firehjulsdrift.
En 2WD 2,5 D-4D byr på 144 hester og et dreimoment på 343 Nm ved 2000 omdreininger. Selv om effekten er økt med 24 hk er forbruket redusert med hele 27 prosent, fra en liter på mila til 0,73 l/mil.
Utgavene med tohjulsdrift har fått et kraftigere karosseri som er hentet fra utgavene med firehjulsdrift. Det øker bakkeklaringen og gjør at 2WD-utgaven kan trekke en tilhenger på inntil 2,5 tonn.
Hilux produseres ved Toyotas fabrikker i Thailand og Sør-Afrika og selges i 135 land. De nye modellene kommer til Norge i november, og Toyota Norge regner med å selge 1.000 nye biler i 2012.