-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Her er Mercedes nye buss
Men de tar ingen sjanser med et bestselgernavn
Citaro har vært en suksess for Mercedes, med over 30.000 produserte eksemplarer.
Og da YrkesBil kunne publisere de første offisielle tegningene av nye Citaro i januarutgaven, var det dramatiske linjer over den nye versjonen av bussen.
Men dette første bildet viser, som de fleste nok likevel hadde forventet, en langt mer tradisjonell bussfasong.
Rene linjer med runde avslutninger og lave vinduslinjer er likevel en bidragsyter til at både sjåfør og passasjerer vil oppleve bussen som innbydende og behagelig.
Det er under skallet og inni at de viktigste nyhetene ligger. Mercedes har oppgradert sikkerheten kraftig på flere nivåer.
Blant annet er ESP tilgjengelig, noe som ikke hittil har vært vanlig i by- og forstadsbusser. Også kollisjonssikkerheten er øket, med bedret frontalbeskyttelse og et kraftigere karosseri.
OBS - gikk du glipp av Superbus? Klikk her
Dessuten sitter sjåføren nå høyere i forhold til påstigende passasjerer, noe som forbedrer kontaktene mellom sjåfør og passasjer. Det bidrar til å forenkel kommunikasjon og dempe evt. konflikter.
Bussen er selvsagt forberedt for Mercedes nye Euro 6-motorer, men som ventet leveres den i første omgang med Euro 5 og EEV-motorer.
Det er ikke urimelig, for vi vet at de Euro 6-motorene vil holde seg et godt hakk dyrere fram til kravet trer i kraft og produksjonsvolumet vil stige.
Nye Citaro skal offisielt vises for publikum i mai. Deretter introduseres den gradvis på de forskjellige markedene mot slutten av året.
Les også: Kinesiske bussprodusenter på gjerdet