-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Harald A. Møller AS:
Produktspesialist support
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Bilia Norge AS:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Autoria Bil AS avdeling Ski:
Bilselger
-
Martiniussens Bilservice AS:
Teknisk kontrollør - Fredrikstad
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
BilXtra Skøyen as avd Drammen:
Faglært Bilmekaniker
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dagens dose anleggsporno
Den norske verdensnyheten Megadrive, en veigående 71 tonns anleggskjempe med 8-hjulsdrift, ble spektakulært lansert. Stor bildekarusell.

Nor Slep Megadrive: Actros 6x6-trekker pluss hydraulisk drift på tippsemi
SANDEFJORD, KLAASTAD BRUDD: I et gigantisk 125 år gammelt larvikittbrudd ved Tjølling debuterte Megadrive-konseptet for fagpressen.
Og det var ikke så lite moro å være der, ved fødselen av et unikt norskutviklet produkt. Fordi: Dette har potensial til å bli et betydelig innslag på anlegg og veier verden rundt de kommende årene.
Ved første øyekast likner Megadrive riktignok en ganske vanlig Mercedes Actros 6x6 foran en litt røff tippsemi med bare to aksler.
Les også: Volvo + Volvo = megakaravane
Og så er da også Actrosen med offroad-svingskive den komponenten i konseptet som er nærmest standard. 6x6en er en gjennomprøvd og real anleggsbil.
Dumperkassen er heller ikke veldig avansert, bortsett fra at den er bygget og dimensjonert som en anleggskasse som skal tåle virkelig tøff bruk – og last.
For totalvekten på dette kjøretøyet monner: Med 9 tonn på foraksel, 30 tonn på tandemen og 32 tonn på semiboggien – da snakker vi totalt 71 tonn. Nyttelast i anlegg er rundt 45 tonn.
Les hele saken i Yrkesbil 3/2011 (til høyre), som er hos abonnentene i dag.
Noen data Megadrive™
Trekkbil: Mercedes-Benz Actros 3355AS 6x6/3600 – V8, 551 hk
Semitrailer: Nor Slep megadumpersemi SE-72T, hydraulisk drift på fremre aksling
Ledende partner: Nor Slep as.
Hovedpartnere: Mercedes-importør Bertel O. Steen (bilpartner) og den franske hydraulikkjempen Poclain Hydraulics (hydraulikkteknologi og -komponenter).
Viktige leverandører: Trehnkamp&Gehle GmbH (produsent Gigang aksler), HS penta Srl (produsent tippsylindre), Bevola Norge as (komponenter og akslinger)
Test&Pilotkunde: Hæhre AS