-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norges første med automatisk hengerkobling
Nå er VBGs revolusjonerende latmannskobling MFC levert for første gang på norsk bil - på Hamar.
Hagen Transport AS på Hamar ble landets første transportør som tok i bruk det nye unike tilhengerfestet fra VBG på en Volvo lastebil.
Den store fordelen med hengerfestet er at sjåføren ikke behøver å gå ut av førerhuset for å koble hengeren til- og fra.
Løsningen, som heter VBG MFC - Multi Function Coupling - er et system som gjør at både luftslanger og elektriske koblinger samt kobling til ABS, skjer automatisk.
Med sensorer og kameraer skjer koblingen både raskt og sikkert med sjåfører godt plassert bak rattet.
- Koblingen er avansert og koster derfor mer enn en vanlig kobling, medgir daglig leder Hans Otto Westli i VBG Norge.
- Til gjengjeld kan den spare både redskap og fører for belastninger og risiko. Og den er mye kjappere.
Utstyret er det første solgt av VBG i Norge selger Øyvind Brodersen. Bilen ble levert av Volvo-forhandleren i Hedmark, Volmax AS ved selger Cato Hansen. Det flotte vogntoget er en Volvo FH16 med 700 hk i 6x2 - versjon og med Globetrotter førerhus.
Tilhengeren er 3-akslet med langboggi hvor chassiset er produsert av Trailerbygg AS på Sokna. Bil og henger er utstyrt med FRC-godkjente skap fra Bussbygg, skap med 2 temperatursoner og med lastebommer som gjør at man kan laste i to høyder.
Skapene har full sideåpning og har 16 palleplasser på bil og 21 palleplasser på henger.
Hagen Transport ble etablert i 1923, av Harald Hagen, farfar av Kai Hagen som nå er daglig leder i virksomheten. Kai har nå med seg to sønner, Joacim og Thomas, øvrig teller virksomheten 16 ansatte og 12 biler.
På hovedbildet sees Kai Hagen i Hagens Transport, Øyvind Brodersen, selger i VBG og Cato Hansen, salgssjef i Volmax Hamar.