-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Januar-runden gikk til Gøteborg
Runde 1 av 12 gikk til Volvo – med klar margin. Men Scania kom inn i fighten igjen i uke 4.

Spenningen ved å følge de norske registreringene av lastebil handler ikke så mye om tabellen – det hele ligger i duellen mellom de to svenske gigantene.
Allerede for en uke siden kunne vi melde om pangstart på året til Volvo. Etter tre uker hadde vestkystmerket solgt 50 prosent flere biler enn sin erkefiende på østkysten.
Les også:
Likt i uke 4: Det kunne selvsagt ikke Scania ha hengende på seg, og i uke fire har de to registrert like godt. Dvs. – Scania har 22 lastebiler, Volvo 21. Totalt har de nå fått hhv. 86 og 119 biler ut på veiene.
Leder med 33 biler: Men det betyr likevel at Volvo etter den første av denne 12-runderskampen har skaffet seg et godt poengforsprang: De leder allerede med 33 biler, hvorav 29 biler over 16 tonn.
42 mot 32 prosent: Totalt ble det registrer 272 biler over 16 tonn i januar. Det gir Volvo en markedsandel på 42 prosent i januar, mens Scania må klare seg med 32.
Les også:
15-20 prosent bedring? Her har vi ikke endringstallene spesifikt for klassen over 16 tonn, men for alle lastebiler over 3,5 tonn er økningen på 15 prosent. Dessuten har summen av Volvo- og Scania-biler over 16 tonn øket med 20 prosent alene.
3000 totalt i 2011: Så langt kan vi altså konkluder med et marked over 16 tonn som har stø kurs mot totalt 3000 biler i år - og kanskje litt til.
Kilde til registreringstall: Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)
Plass | Merke, over 16 tonn | Antall | Prosent |
1 | Volvo | 115 | 42 |
2 | Scania | 86 | 32 |
3 | Mercedes | 35 | 13 |
4 | MAN | 22 | 8 |
5 | DAF | 5 | 2 |
6 | Iveco | 1 | 0,5 |
7 | Renault | 1 | 0,5 |
Andre | 7 | 2 | |
| Totalt | 272 | 100 |