-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Norsk pangstart for Volvo
Etter årets første tre uker, er det ett merke som ikke tviler på retningen.
Etter bare tre uker inn i 2011 er det selvsagt langt igjen, og det er ingen grunn til å trekke for bastante konklusjoner på tynt grunnlag.
På den annen side er det sjeldent feil å gjøre en god start.
Per mandag 24. januar er det solgt 271 lastebiler i Norge, mot 237 i samme periode i fjor. Det er en økning på 14 prosent.
Av disse har Volvo solgt 98 biler, som utgjør drøyt 36 prosent markedsandel. Scania har solgt 64 biler og Mercedes 45 biler.
Les også:
Foreløpig har vi ikke statistikk brutt ned på segmenter. Tallene omfatter altså alle biler over 3,5 tonn.
Men ettersom verken Volvo eller Scania leverer biler mellom 3,5 og 10 tonn, er det derfor god grunn til å anta at tallene viser et realistisk styrkeforhold mellom de to svenske erkerivalene – så langt.
For da sluttstrek ble satt for 2010, var det 101 biler over 16 tonn som skilte de to merkene i Scanias favør, 995 mot 894. Og i klassen 10-16 tonn solgte Volvo kun 16 biler totalt i fjor.
Kilde: Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV)