-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
10-årets lastebilanbud er ute
Forsvaret har nylig lagt ut anbud på kjøp av intet mindre enn 1000 til 2000 lastebiler.
Det norske og svenske forsvaret, med det norske som prosjektleder og svenskene som teknisk ansvarlige, har avtalt å samarbeide på lastebilinnkjøp for det neste tiåret.
Og de ønsker så få leverandører som mulig, helst bare en. Som bonus ligger mulighet for at også det danske og finske forsvaret skal kunne benytte seg av avtalene som inngås.
Det dreier seg om minst 13 forskjellige biltyper, fra tungtransportere til dumpere, krokløftere og store tankbiler til flybensin.
Leverandøren av bilene må også forplikte seg til å levere et ”support system” som blant annet innebærer opplæring, vedlikehold og deleforsyning.
Dessuten: Forsvarsinnkjøp i denne størrelsesorden utløser plikt til såkalt industrial co-operation, altså pliktige avtaler med norsk industri for leveranser av et tilsvarende beløp.
Og 1000 lastebiler til en million kroner – for å ta et tall, det er antagelig høyere – det blir fort milliarder av slikt.
Les også: Sisu 8x8 på Transportmessa på Gardermoen
Første billeveranser er stipulert til 2012, og hovedmengden av bilene skal leveres i løpet av de tre første årene.
Fristen for å levere prekvalifisering til det gedigne anbudet, er strategisk lagt til den internasjonale kvinnedagen, dvs. 8. mars kl. 15.00.