-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Vinterdekk påbudt i Tyskland
Forbundsrådet i Tyskland har nylig vedtatt endringer i veitrafikkloven. Det får stor innvirkning på godstransporten.
Med lastebil gjennom Tyskland må du nå ha M+S-merkede dekk.
Den nye forskriften i Tyskland trådde i kraft 4. desember, og gir påbud om å bruke M+S-merkede dekk på drivakselen ved snø, is og glatt rim på veien.
Kravet gjelder alle busser med mer enn åtte sitteplasser og lastebiler på over
3,5 tonn.
Les også saken fra YrkesBil.no: Nå dobles vinterdekkbøtene
I en pressemelding skriver Continental at de mener det er nødvendig med ytterligere forskrifter for å oppnå optimal sikkerhet om vinteren.
For bestemmelsen i forskriften krever M+S-merkede dekk på drivakselen dersom det er snø, is eller glatt rim på veien.
- Men for å oppnå optimal sikkerhet på vinterføre, burde man imidlertid heller bruke de spesielt utviklede vinterdekkene fremfor bare M+S-merkede dekk.
Det sier dr. Hans-Joachim Nikolin i Continentals lastebildekk-divisjon. Han mener likevel at de nye bestemmelsene i Tyskland betyr et skritt nærmere en klarere lovgivning:
- Formuleringene er nå tydeligere om hva som menes med dekk som er passende for vinterforhold og når disse skal brukes.
Les også: Kjørte for tett, seks lastebilsjåfører mistet lappen
Continental gjør oppmerksom på at alle drivakseldekk fra Continental allerede er utviklet og merket M+S, og automatisk oppfyller de nye kravene i Tyskland.
- Med bakgrunn i våre omfattende tester anbefaler vi at man på alle hjulposisjoner bruker spesielt utviklede vinterdekk, som for eksempel våre SCANDINAVIA-dekk.
Er det isete på veien, korter man ned bremselengden betraktelig med slike dekk – og det allerede ved 40 km/t”, understreker Nikolin.